تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای اولین بار در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فوتی‌های کرونایی مشهد نزدیک به صفر (۲۸ آذر ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۹۲۵۶۵
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
فوتی‌های کرونایی مشهد نزدیک به صفر (۲۸ آذر ۱۴۰۰)
دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرده است، در جمعیت ۵ میلیون نفری زیرپوشش این دانشگاه در ۲ روز گذشته فقط یک نفر فوت کرده است.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ حضور کرونای اومیکرون در تعداد زیادی از کشور‌ها تأیید شده است و اکنون در اروپا مشغول ترک تازی است و آمار‌های ابتلا را در این کشور‌ها با جهش‌های عجیب وغریب رو به رو کرده است، اما اوضاع شیوع کرونا در ایران نزولی است و براساس آخرین رنگ بندی وضعیت هشدار که در سامانه «ماسک» وزارت بهداشت منتشر شده است، هیچ شهری در ایران در وضعیت قرمز و نارنجی قرار ندارد.

همه شهر‌های خراسان رضوی هم به جز گناباد که در وضعیت زرد قرار دارد، آبی هستند و آن طور که دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرده است، در جمعیت ۵ میلیون نفری زیرپوشش این دانشگاه در ۲ روز گذشته فقط یک نفر فوت کرده است.

به گزارش وبدا، مسئول کمیته رسانه و اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به آخرین وضعیت میزان ابتلا و بستری کرونایی در مناطق زیرپوشش این دانشگاه، گفت: در بخش‌های بستری بیمارستان ۱۰۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه در حال دست وپنجه نرم کردن با این ویروس هستند.

اینکه کشور‌های اروپایی دوباره با بحران کرونا روبه رو شده اند، اما آمار‌های ما همچنان در حال کاهش است، به این علت است که درصد پوشش واکسیناسیون ما از خیلی کشور‌های اروپایی بیشتر و همچنین واکسیناسیون جدیدتر است.

محمد پهلوان کاشی در ادامه افزود: تا امروز ۵۹/۹۱ درصد از جمعیت بیش از ۱۸ سال دربرابر کرونا واکسینه شده اند و ۷۵/۷۲ درصد هم دز دوم را دریافت کرده اند و در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۵۲۶هزار نفر واجد دریافت نوبت سوم واکسن هستند.

فوتی‌های کرونایی مشهد نزدیک به صفر

طرح هوشمند در ۵ مرحله اجرا می‌شود

اولین گام از طرح هوشمند کرونا بعد از کش وقوس‌های فراوان از روز یکشنبه هفته گذشته اجرا شد و حالا رئیس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرده است که این طرح در ۵مرحله انجام می‌شود.

محمد باباخانی در این باره گفت: طرح هوشمند در هفته اول با محیط‌های اداری و سازمان‌ها و بانک‌های دولتی و غیردولتی آغاز شده است و در هفته دوم در حمل ونقل درون شهری، در هفته سوم در واحد‌های صنفی، کارگاهی و کارخانه ای، در هفته چهارم در مراکز آموزشی و در هفته پنجم در حمل ونقل برون شهری اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: براساس ابلاغ مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به همه استان ها، افراد واکسن نزده و بدون کارت واکسن کرونا در مشاغل صنفی اخطار می‌گیرند و درنهایت پلمب می‌شوند و در مشاغل اداری هم تذکر انضباطی، ثبت غیبت غیرموجه و پرداخت نشدن حقوق در روز‌هایی که فرد در محل کار حاضر نبوده، به عنوان جریمه در نظرگرفته شده است.

تزریق ۱۰ هزار دز واکسن در رزمایش حضرت زینب (س)

مسئول طرح واکسیناسیون کرونای بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی از تزریق بیش از ۱۰ هزار دز واکسن کرونا در رزمایش حضرت زینب (س) خبر داد و گفت: از زمان آغاز رزمایش حضرت زینب (س) که به مناسبت روز پرستار از ۱۷ آذر۱۴۰۰ آغاز شده، تاکنون ۱۰هزارو۴۰۰دز واکسن کرونا به گروه‌های هدف بیش از ۱۲سال در مناطق حاشیه شهر مشهد تزریق شده است.

از این تعداد واکسن تزریق شده ۳۰درصد دز اول، ۶۰درصد دز دوم و ۱۰درصد دز سوم بوده است. از ابتدای مهر تا شانزدهم آذر امسال نیز ۹۲هزارو۲۷۷دز واکسن کرونا توسط مراکز واکسیناسیون سیار اتوبوسی به افراد بیش از ۱۲سال در این مناطق تزریق شده است.

مصطفی صیقلیان افزود: فعالیت مراکز واکسیناسیون کرونا در مساجد حاشیه شهر مشهد تعطیل شده است، اما برخی مساجد این مناطق در قالب رزمایش حضرت زینب (س) دوباره به صورت موقت فعال شده اند و اکنون مساجد مناطق پنجتن، گلشهر، جاده سیمان و رسالت در قالب رزمایش حضرت زینب (س) فعال هستند.

محمد حسن درخشان، مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: اکنون وضعیت بیماری کرونا به شدت شکننده و دارای نوسان است و روزانه ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ بیمار مشکوک به کرونا به مراکز منتخب بهداشتی دانشگاه مراجعه می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->